friiidalundgren

Alla inlägg under augusti 2011

Av Frida Lundgren - 31 augusti 2011 16:03

Jaja blev inte att kolla häst idag, den var tyvärr såld riktigt trist för den såg väldigt fin ut på annonsen och så..    


Skolan idag var rätt så chill, hade Hemkunskap sista lektionen vi gjorde äppelpaj rätt så gött, jao!  

Ska snart äta ngt, sen ut orkar inte sitta inne, ska typ ut och tänka igenom lite saker.. 

Skulle kanske till Vallåkra med, puss. 


LoveFrida♥

Av Frida Lundgren - 31 augusti 2011 15:36

Min första kärlek, gud vad svårt egentligen men ja.


  K & jag började lära känna varandra i Januari 2010 då han var tillsammans med min kompis M.

Sen började vi snacka mer och träffas oftare. 

Det blev helt naturligt liksom, den 12/3-10 blev vi då officiellt "tillsammans".

Vi var typ alltid med varandra, hade aldrig mått så bra i mitt liv ( just då. )

(Känner mig sjukt taskig där, tog typ min bv;s pojkvän) Något jag alltid kommer leva med, men idag är vi bv;s och umgås fortfarande som tur är, aldrig utan henne.


  Vi hade våra bråk, kanske rätt så många men jaja. 

Hade allmänt roligt ihop, med vänner och utan.

Hade uppehåll kan man säga, gjorde slut då och då. Men det var aldrig någon lång period typ bara några dagar.

Vi var tillsammans i 9 månader alltså gjorde jag slut i slutet av December, tråkigt nog funkade det inte mellan oss fast alla känslor fanns där. 


Tror inte att han vill vara med på bild, eftersom vi inte är vänner längre. Så det blir ingen bild i detta inlägget. ;-)


Har nog bara varit riktigt kär 3 gånger i mitt liv och dem gångerna jag har/är varit är dem bästa i mitt liv, så om någon av er läser detta, så älskade/älskar jag er verkligen, om ni bara hade kunnat lita på mig den här gången. 


K.R.J <3

Av Frida Lundgren - 31 augusti 2011 07:20

Hej, ska gå och göra v mig lite nu sen så tar jag och hampe bussen in till skolan.

Klockan så ska jag och Mamma vara och kolla på häst, ska bli jätte roligt! 

Lite nervös är man, jao..

Det kommer säkert gå jätte bra , håller tummarna iallafall (y) 


Stack till J igår och var där kom hem vid 10 typ sen orkade jag inte blogga.

Skriver mer om " Dag 2 " när jag komer hem ;) Håll utkik!


   Redigerad bild.

Av Frida Lundgren - 30 augusti 2011 17:27

Vi kan ju börja med att jag heter Frida Linnéa Lundgren och fyller 15 år den 26 September. 

  Jag har 2 syskon en lillebror och en storasyster, min lillebror bor hemma men min storasyster bor i Göteborg med sin sambo och hennes Mammas släkt. Vi är då bara halv syskon. 

 

  Jag är väldigt stark inom mig själv, kan ta mycket skit men jag har faktiskt också känslor, haha konstigt va? 


Nej men jag är en väldigt pratglad tjej, gillar att umgås med mina fina vänner och jag gillar att rida väldigt mycket. 

Är väl lite bitchig av mig, men vem är inte det nuförtiden ? 

   Har mycket åsikter om allting, är tyvärr en tjej som handlar mycket i bråk och kan starta bråk väldigt lätt själv, dock har jag blivit bättre på den delen nu. 

Men är snäll av mig och trevlig när du väl börjar lära känna mig, tycker jag iallafall! :) 


Hihi, är väldigt dålig på sånt här men ja, har nog inte så mycket att berätta igentligen.

Resten om mitt liv mm. kommer ju senare och djur och föräldrar mm. Så ni får bara vänta och återse, ;)



Ni kommer att gilla det, i'll promise!


lovefrida 

Av Frida Lundgren - 29 augusti 2011 16:43

Tänkte ha en 30 dagars lista,

 så får ni veta lite om mig. bra/dåligt? Kommentera!



♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

♥ Dag 2 – Min första kärlek.

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

♥ Dag 6 – Min dag.

♥ Dag 7 – Min bästa vän.

♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

♥ Dag 9 – Min tro.

♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.

♥ Dag 11 – Mina syskon.

♥ Dag 12 – Min första häst.

♥ Dag 13 – Min förebild.

♥ Dag 14 – Min önskelista.

♥ Dag 15 – Mina drömmar.

♥ Dag 16 – Min första kyss.

♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.

♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.

♥ Dag 20 – Den här månaden.

♥ Dag 21 – Den här veckan.

♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.

♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.

♥ Dag 25 – Min högsta önskan.

♥ Dag 26 – Mina rädslor.

♥ Dag 27 – Min favoritplats.

♥ Dag 28 – Det här saknar jag.

♥ Dag 29 – Mitt rum.

♥ Dag 30 – En text.

Av Frida Lundgren - 29 augusti 2011 16:39

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=794638


Tre föl dödade på en vecka På tyska stuteriet Falkenhorst har någon dödat tre föl under en vecka. Ägaren Gwendolyn Gregorio har hittat fölen brutalt ihjälslagna i hagen.

   I förra veckan hittades det första fölet dött i hagen med stora skador på kroppen. I måndags morse upptäcktes ännu ett dött föl, som fått ta emot våldsamma slag mot huvudet.

  Ägaren anmälde händelserna till polisen, som inte var särskilt intresserade då det "bara handlade om hästar".

  Gregorio försökte på tisdagen att stalla in alla sina hästar, men hade inte tillräckligt med halm till hela flocken med avelsston och föl.


I går morse gjorde hon ännu en hemsk upptäckt - hennes mest dyrbara föl låg död i hagen med ett träspett rakt genom kroppen. Polisen är fortfarande passiva i fallet enligt ägaren, som nu försöker få in sina hästar på stall.


Av Frida Lundgren - 29 augusti 2011 15:11

  Dem nya ägarna Elin och Ebba skickade denna bilden på Rockie igår kväll,

kul att dem skickar bilder och uppdaterar mig hur det går   

Jätte roligt tycker jag iaf för då vet man ju att han har det bra och att man kan se hur det går när dem tävlar senare i tiden med!

Ebba den (minsta) rider rockie så länge nu eftersom Elin den (äldsta) hade skadat armen när dem köpte Rockie, men har för mig att hon har tagit bort det nu och ska också börja rida honom!   


Min lilla saknade ponny har det jätte bra iallafall, det är huvudsaken!   



Peace & love'

Av Frida Lundgren - 29 augusti 2011 14:41

Hej! Skolan idag var rätt så okej, vi fick sluta tidigare för att vissa av lärarna skulle ha " smart board " utbildning och så var där inte vikarier så vi fick sluta kvart i 2 istället för halv 4 ! Inte lite gött asså?  

-  Men så har jag världens huvudvärk och panodil och det hjälper ju inte, fett jobbigt 


Ska snart äta lite senfår jag se vad jag gör, har fett mycket tid över nu när man inte har någon häst, ska städa undan lite kläder och göra v på mitt rum sen får vi se vad som händer.   

 


  

Presentation


Här får ni läsa om mitt galna liv med mina vänner & familj!

Tankar och texter kom upp väldigt ofta med, hoppas att du trivs!
/ Frida Linnéa Lundgren.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogresponse

blogkeen

blogkeen

friiidalundgren

Ovido - Quiz & Flashcards